onsdag, februari 25, 2009

Våren och sommaren 2007


Åh. Skulle skicka en länk till en vän och sjönk allt djupare ner i bloggys underbara värld. Så nostalgisk att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Läser mina sprudlande inlägg från sommaren 2007 när jag var kungen av kungligt och fascineras av min till synes bottenlösa energi. Allt gick så otroligt fort och var så himla stort. Minns det som att solen sken konstant medan jag girade mellan affärsmöten produktionslokaler och intervjuer. Första boken var succé samtidigt som jag var lyckligt utvald till Centrum för rättvisas sommarkollo.

Störst var nog att få vara med i morgonsoffanSVT med mamma och storasyster. Men allra mest saknar jag ändå porscheturerna med Patrik och eftermiddagarna på Handelsbanken. Och kvadratmetern hos Rickard även att jag inte hann vara där så ofta.

För att inte tala om drömtillvaron i Lund med VIP och makalösa fester. Bordskavaljeren som dansade loss i mina röda lackskor - 26 timmars vårbal - förebild för siste april - spontantal till ett födelsedagsbarn vi aldrig träffat. Och sen löparrundorna i grymma ursnygga sneakers. Åh. Sällan jag blir så här nostalgisk men april till september 2007 går lätt till historien som en av de absolut roligaste perioderna i mitt liv.

Samtidigt saknar jag det nog som mest just nu eftersom mitt liv är så allvarligt. Så många tunga berättelser och svåra möten. Så fattigt och smutsigt. Så mycket självbehärskning. Önskar att jag för en helg kunde landa i Lund 2007 och vara helt bananas och alldeles överlycklig.

2 kommentarer:

linda sa...

ja en helg i lund vore inte helt fel. men jag skulle vilja ta mig tillbaka till så där 2001. blekingska på fredagen och wermlands på lördagen. söndagen bara hänga i korridoren. varför njöt jag inte mer då?

Elina Jonsson sa...

ah jag är så himla glad att jag njöt varenda sekund. visste att det var ett fantastiskt flow som bara inte ville ta slut. hade ett långt samtal med mamma om det idag - att jag verkligen lever i nuet. för det gör jag - på gott och ont.