torsdag, februari 26, 2009

Vanliga Mona


Visserligen är videon med Mona Sahlin klassisk vid det här laget. Men analyserna har lyst med sin frånvaro. Idag tar ledarbloggen bladet från munnen och poängterar såväl Monas nära uppväxt med politiken som hennes ständiga vilja att göra detta något som aldrig klart definieras. Själv är jag helt fascinerad över att Mona ses som så vanlig och such a doer.

Varje gång jag sett videon har jag skrattat lite åt journalistens fråga om hennes klarsynthet. Först när jag läser ledarbloggen inser jag att jag omedvetet tolkat frågan som ironisk. Att frågan ställs på fullaste allvar är lika kusligt fascinerande som denna Pogo Pedagog om Palme.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara tipsa om att "Hjärnstorm" på SVT2 ikväll visar nån slags spökjakt från Ekenäs slott! Satt och softade till Amy Winehouse med ljudlöst på TV:n och kände SÅ igen mig från när vi var där förra året! :-)

.. Vilket får mig att undra: Hur gick det med Magnolie-kvisten? Fick mamma och pappa Jonsson liv i den?

Robert W sa...

Den där "skräckfilmen" med Olof Palme var säkert avsedd att användas i skolorna. En helt opartisk film, som inleddes med "Arbetets Söner."

Elina Jonsson sa...

åh jag såg det på play men har inte hunnit titta än. stort tack..!

(och gissa var tv-teamet sov...)

robert - ja visst var den opartisk ;)

Elina Jonsson sa...

ah sorry nej kvisten dog.... men presenten var fortfarande alldeles underbar i hela sitt omfång :) kramen