torsdag, februari 05, 2009

Georgian Young Lawyer Association


Idag har jag varit på möte hos legendariska Georgian Young Lawyer Association. Ända sen jag kom hit har jag hört om deras idealistiska och storslagna verksamhet. Gratis juridisk rådgivning för alla internflyktingar. Alltid tillgängliga alltid vänliga alltid med en lösning.

Så idag presenterade jag mitt senaste projekt - en sammanställning av internationella och georgiska lagtexter för lokala myndigheter, organisationer och universitet. Underbart projekt verkligen. Säker på mina lagtexter och trygg i min engelska förberedde jag mötet i lugn och ro. För visst trodde jag att en ung georgisk människorättsadvokat skulle tala engelska. Och bara engelska.

En timme senare hade jag hållt mitt livs första möte på ryska. Om internationell juridik dessutom. Ibland måste man bara blunda. Och åk.

2 kommentarer:

Robert W sa...

Kan du ryska också. Du kan nog allt! (Nä, jag är inte ironisk, bara imponerad.)

Elina Jonsson sa...

nästan allt iaf :) anledningen till att jag blev skickad hit var just att jag kunde ryska. men fortfarande långt från flytande. hoppas bli bättre med lite fler möten..!