tisdag, juli 31, 2007

Mycket bok lite blogg

Min bubbla de senaste dagarna har inte handlat om så himla mycket annat än align och s-kurva. Vänner mat sömn blogg tidning TV facebook har blivit fetdissat. Tunnelseendet gör sig påmint och kläderna stavas mjuka. Lite som att skriva hemtenta.


Djupt nerkrupen bland dunkuddarna i sängen sparade jag 08.12 imorse slutversionen av I mormors berså. Lite i senaste laget men ändå sick nöjd. Äntligen 160 sidor cmykade och måttade. Magiskt. När jag fyra minuter senare insåg att ftpn skulle ta två timmar ringde jag AM direkt. Allt kan gå fel med en laddning och ett felmeddelande efter en timme och femtiosju minuter är inget jag pallar.

Aight. Jag var välkommen upp till AM igen och 09.02 satt jag på tåget. Snabba bananas. Ingen favvo-rickard idag - men en stabil frukost och en hel stab sköna tryckare som alla hade åsikter om pappret. Står och väger mellan 120 g och 150 g. Eftersom känslan ska vara vaxduksbok och bruksvara lutar det åt 120. Men fälten är öppna ända till fredag.



Dagens i särklass mest intressanta detalj är annars att Cooper black finns för både Mac och PC - men att de av någon makalöst outgrundlig anledning inte är kompatibla. Den diffar lite lite på höjden och något på spärrningen - så alla ramar måste justeras för hand. Men eftersom jag begåvat nog sparat allt i styles så var det ändå pretty softish.

Imorron blir det provkopia och på fredag blir det porschefärd till bokbinderiet i Malmö. Ganska så fabulous måste jag säga.

Inga kommentarer: