lördag, februari 07, 2009

Ryskatest


För den som är nyfiken på sina ryskakunskaper.

10 kommentarer:

Anonym sa...

You are at the Advanced level.
You scored 132 points out of 150.

You scored 88% overall.

:)

Elina Jonsson sa...

ey varför anonym med så fina resultat..?

Anonym sa...

Hahah.. det tänkte jag inte alls på.. men det är Elina. Jag vet inte om du kommer ihåg mig men det var jag som frågade dig om lite råd angående gymnasieval ;)

Elina Jonsson sa...

åh vad glad jag blir - undrade just vart du tagit vägen :) hur gick det med gymnasievalet..?

tänkte på dig häromsistens. tror du skulle uppskatta diplomatproven och SIDAs broschyr Hallå Praktikant!

och naturligtvis STORT grattis till ryskaresultatet :)

Anonym sa...

Jo tack, det gick bra. Har sökt till olika naturvetenskapliga program, bra att ha i bagaget senare i livet.

Jag har inte kommenterar din blogg tidigare men jag följer den dagligen, tycker den är jätte spännande, fortsätt uppdatera!

Som du nog förstår så är ryska mitt modersmål, annars så skulle det inte gått lika bra. Tack för länkarna förresten, ska kolla in dem;)

Elina Jonsson sa...

aha. mao kan jag andas ut. natur och ryska i kombination och du har en given karriär. du har tom råd att busa en del ;)

Anonym sa...

Njaa.. det är jag inte så säker på. Båda mina föräldrar kan både natur/teknik och ett flertal språk men har alltid haft det svårt med att få jobb, därför har jag lärt mig att aldrig ta något för givet;)

Jag tänkte kombinera sam med natur på gymnasiet eftersom att jag gillar båda två. Jag har alltid haft ett stort intresse för sam utanför skolan och eftersom jag lär mig sam ämnen snabbt utan att få undervisning i det så tänkte jag satsa gymnasieutbildningen på natur och välja sam ämnen som individuella val/valbara kurser. På så vis får jag både och

Men efter gymnasiet så vill jag definitivt satsa på sam därför läser jag din blogg, den är väldigt inspirerande!

nu blev det mycket text :P

Elina Jonsson sa...

ah sant att man aldrig ska ta något för givet. men ju mer man kan ju större möjligheter har man helt klart.

sam och natur i kombination låter intressant. själv valde jag faktiskt ryska som tillval för att få balans mitt i allt det tekniska.

superglad att jag är inspirerande och tveka inte att mejla om - när - du har frågor eller vill bli peppad :)

Anonym sa...

Elina, här er länken om du har ibland svårigheter på ryska
http://www.valenta.se/dictionary/default.asp
O jag provar mej själv här :))
http://www7.studentlitteratur.se/o.o.i.s/2529
Mvh Alexander

Elina Jonsson sa...

åh tack så mycket..!

själv använder jag mest
google translate och ibland
lexin. men nu ska jag absolut prova valenta.