tisdag, november 23, 2010

Tippen aka återvinningscentralen


Ett av mina favoritmål hemma är tippen. Eller återvinningscentralen på nysvenska. När man bor stort på landet så blir det en och annan runda dit och oj vilken trevlig personal. Otroligt fin service. Givetvis inställer sig frågan hur det är att arbeta på tippen. Nästan lite avundsjuk när jag tänker att de arbetar i team med förklarliga saker och - tror jag iaf - regelbundna fikapauser. Tänk att få vara pedagogisk och varmt klädd hela dagarna. Att få köra lite truck ibland. Kanske en kran. Jag tror faktiskt att det kan vara ett drömjobb. Kanske därför de är så trevliga.

2 kommentarer:

Vibeke sa...

Var nere i Skåne förr förra helgen och hälsade på en vän till min far som arbetat på tippen några år. Han hade trivts kanon och era beskrivningar matchar.

Elina Jonsson sa...

åh vad glad jag blir. fingertoppskänsla :)