måndag, november 01, 2010

Modereflektioner

I somras hade jag såna modediskussioner med en av mina absolut coolast och snyggast klädda vänner. Alldeles unik kliver hon fram på gatan på långa långa ben i fantastiska kreationer med en air av oberördhet. Hur gör hon. Jag tittar mig inte i spegeln när jag går hemifrån sa hon med ett gapskratt - för då börjar jag tvivla.

Så funderade vi kring modebloggare och fashionistas. Givetvis dissar vi båda Ebba von Sydow och Sofi Fahrman. Elin Kling då. Bah! svarade min fina vän. Aldrig. Supersmala människor som tar på sig en trasa och kallar det mode. Hon menade att de helt har missat modets själva kärna - uttryck och mod - och framhöll istället Anna dello Russo.

Sartorialisten får nog vara min inspiration tills vidare. Gillar hans flickvän Garance Doré också. Och så lite mer modeakademiska On the Runway. Ibland gillar jag Stockholm Streetstyle och Copenhagen Streetstyle - men mycket får man ta med en nypa salt. Carolina Gynning och Andreas Wijk förstås. Någon som har andra tips..?

Inga kommentarer: