måndag, november 01, 2010

Obekvämt

Åh så glad jag blev när jag läste Brännpunkt imorse. Eftersom jag är fullständigt Studio Ett-beroende förstår jag exakt vad hon menar. Det tjatiga påandet av nyheterna. Kommentarsreferenserna som liksom hänger i luften nånstans mellan P3 och P4. Och så lågvattenmärket - intervjun med Ann Söderlund. Jag blev bara så ledsen att de lade 15 min på någon som varken de - eller för den delen hon själv - förstod.

En annan sak jag har tänkt på är att när någon i de här friare inslagen börjar prata andlighet eller tankar så blir journalisterna obehagliga till mods. Minns när Fredrik Lindström blev ifrågasatt. Eller när fridykaren tappade båda journalisterna direkt. Förvirrade Ann Söderlund som möttes med skepsis och tystnad. Dessa journalister bör hålla sig till det de kan - och kan bra! - att vara korrekta och prata nyheter och politik.

Inga kommentarer: