onsdag, november 07, 2012

Lurad

Att arbeta internationellt har sina för- och nackdelar. Fördelen är förstås allt som man får uppleva och människorna man får träffa. Nackdelen är konkurrensen. Oftast håller jag mig utanför intrigerna och fokuserar på mig själv och är noga med sömn och mat. Men idag hade jag en alldeles omöjlig deadline och var både trött och hungrig när en kollega ovanligt vänligt kom med ett förslag. Magkänslan sa mig att det lät tunt men jag lät mig övertygas..

Det dröjde ett par timmar och sen föll taket ner och marken började gunga. Trots en briljant magkänsla hade jag fullständigt gått in i fällan. Fortfarande hungrig och trött med en omöjlig deadline började jag skratta. Gapskratta. Så förlorad. Men mot all förmodan och alldeles oväntat lyckades jag få med kollegan i fallet. Så jag antar att vi är even steven. Men nu ska jag både äta och sova. Lesson learned.

Inga kommentarer: