söndag, april 10, 2011

Tillfälligt avbrott eller min verklighet som datanörd

I fredags kväll vid halv sju kom jag på en briljant idé för en blogg. Som höll någorlunda länge. Tills jag insåg att jag av misstag hade raderat HTML-kod på bloggy. Visste inte vad eller var utan bara att jag inte hade sparat originalkoden någonstans. Panik. Satt i säkert en halvtimme med olika kodkombinationer innan allt var löst och bloggy back on track. Extremt hög adrenalinnivå men fullständigt målinriktad.

Eller som idag. Word avslutades oväntat. Inga konstigheter. Händer mig jämt eftersom jag ständigt kör mackie till bristningsgränsen. Allt återskapas ju i vilket fall. Startar om Word som snällt öppnar alla filer. Men det är nu det kusliga inträffar. Word stänger av sig själv igen och nästa gång är dokumenten som bortblåsta. Under mina fyra år som macanvändare har detta aldrig hänt. Det tar mig ännu en god stund med målinriktad adrenalinnivå innan jag slutligen hittar de odöpta dokumenten snällt vilande i Office 2008 AutoRecovery. Puh!

Inga kommentarer: