söndag, april 24, 2011

Ackumulerat löptryck

Märkligt det här men min kropp fullständigt hungrar efter löpning. Kanske för att jag hann påbörja löpträningen innan jag fick hjärnskakning i mars. När jag låg där i sängen utan dator TV böcker eller musik kunde jag knappt tänka på nåt annat än hur härligt det var att springa. Så mycket bättre att löpningen nu tokladdats i benen.

Sprungit två veckor nu men de senaste gångerna har jag fått håll helt utan anledning och därför varvat löpningen med gång. Dubblade distansen till lite drygt 8 km så det blev iaf 4 km sprunget per runda. Idag gick det däremot bättre. Andra andningen kom vid rekordtidiga 3 km och sen intervallade jag resten av milen utan några som helst dippar. Kändes som att simma när armarna drog genom den lagom ljumma luften som liksom bar upp mig. Alldeles alldeles underbart.

Inga kommentarer: