måndag, april 21, 2008

Så mycket vackrare med jugoslavisk schlager

Älskar att kombinera musik och sysselsättning. Gärna oväntat. Som att cykla till reppen med 80-talsdansband. Eller läsa Jonas Berghs inlägg med Pachas susande i bakgrunden. En vän till mig tipsade om att titta på en viss video med volymen av - samtidigt som ljudet från en annan gick i bakgrunden. Stort. Just nu har jag Babburinas underbara juggeblandning i öronen samtidigt som jag läser utrikesnyheterna - och känner mig oövervinnelig. Love musikeffekten.

Ha. Googlade precis jugoslavisk schlager och fick elina elina elina och Peter Englund som första träffar. Haha. Stor humor :)

3 kommentarer:

Carina De Soleil sa...

Underbart att du älskar musiken....hoppas du på något sätt inte missar ESC, otroligt många låtar som jag misstänker att du kommer digga i år :)

PUSS PUSS

Elina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elina sa...

åh vet du vad..!

efter att ha hängt på er sida en längre stund - den kräver onekligen sin tid :) - så var jag helt såld på shady lady. så jag spelade den i mitt houseset i lördags. grymt bra verkligen...!

låtlista finns uppe här nu
http://elinaelinaelina.blogspot.com/2008/05/tisha-tajts.html

kramen