tisdag, april 29, 2008

Ängelen

När jag såg Ängelen första gången blev jag omedelbart förälskad. Såg inte hela. Men det jag såg var fantastiskt. Cecilia Frode spelar upp en egenhändigt skriven monolog i clownmun och ballerinakjol. Minns att jag slog på TV:n och tänkte vad är detta. Så satte jag mig ner och nån timme senare insåg jag att jag alldeles glömt vad jag egentligen skulle se. På något märkligt vis försvann jag in i en annan värld. En naiv varm mjuk och samtidigt mörk värld. Något av det bästa som producerats för svensk TV. Och nu finns den äntligen på DVD.

Dessutom är smått fantastiska Cecilia Frode från Linköping.

2 kommentarer:

Suntrail sa...

Jag såg Ängelen när den sändes på TV för första gången och blev väldigt förtjust! När Cecilia Frode för några år sedan gjorde en föreställning i Hässleholm satt jag och min sambo på första bänkraden. :)

Elina Jonsson sa...

åh var hon lika bra som på film..? ;) eller såg ni någon annan av hennes pjäser..?