måndag, april 21, 2008

No more lättillgänglig utrikespolitik

Lika plötsligt som den kom försvann den igen. Utrikesbloggen har helt utan förvarning upphört verksamheten - efter bara ett halvår. Tydligen behöver chefredaktören en paus - fine - men någon borde ju kunna ta över. Kommer att sakna den korta översiktliga rapporteringen. Inga konstigheter. En snabb titt på rubrikerna en intressant fördjupning.

För att berätta något alldeles omvälvande har jag nämligen börjat läsa Utrikesbloggen istället för Carl Bildt. Till och med jag tycker att inläggen är alltför färgade och arroganta. Men framför allt för att ingen modererar kommentarerna. Eller behandlar läsarna på ett sådant vis att kommentarerna når en högre nivå. På en väl fungerande blogg är det många gånger just kommentarerna som ger bloggen ett mervärde. Jämför Peter Englund. Diametral skillnad. Fördel neutral utrikesblogg.

Men när jag vid en snabb googling inser jag att jag är den enda som verkar ha noterat nedläggningen - kan jag inte låta bli att undra om jag kanske var den enda läsaren..?

Inga kommentarer: