måndag, september 15, 2008

Skratta eller gråta



Mitt liv är helt klart väldigt väldigt hektiskt. Så ibland blir det fel. Och idag blev det väldigt väldigt fel. Om lite drygt en vecka ska vårt fina Klefstad förlag ställa ut på bokmässan i Göteborg och jag har givetvis laddat för detta ända sedan vi startade förlaget för över ett år sen. Åh vad jag har sett fram emot Bokmässeminglet.

Idag kände jag mig effektiv och utverkade ledighet nästa torsdag och fredag. Så kom jag på den briljanta idén att ta ledigt även på måndagen - eftersom vi firar Eid Al-Fitr tisdagen den 30. På FN firar man ju som välbekant alla religiösa helgdagar.

Så nöjd jag var när jag bokade billig - icke ombokningsbar - flygbiljett. Tills den där ultrarapidssekunden när man trycker på knappen samtidigt som man inser att något är fel. Alltså ibland tror jag inte jag är sann. Utgick från att minglet var på torsdagen. Men det är på onsdagen. FÖRE bokmässan. Och då är jag i Genève. Argh.

Samtidigt som jag bara ville gråta över att jag har så mycket att tänka på att jag är i desperat behov av en sekreterare, så började jag skratta åt hela situationen. Vilken diss. UNHCR och världens flyktingar är lätt viktigare än kändismingel. Så kaxig jag är.

Men nu har det lagt sig lite och jag kollar om jag inte kan boka om biljetten ändå. Med risk för att jag bli ökänd som den mest försigkomna praktikanten någonsin, som tar ledigt fyra dagar under sin första månad. Men om jag presterar lite resultat ska det nog gå bra.

Inga kommentarer: