tisdag, september 02, 2008

Åre Chokladfabrik

Nu kommer en radda av mina godbitar från Formex. Inte helt oväntat ännu en chokladtillverkare - eftersom vi stod bland Tasty Things. Framförallt fotograferade jag deras monter för det enkla och vackra konceptet - hela bakgrundsväggen var fylld med strutar och så glasskålar med vitt papper. Notera att de hade vattenstämplat Åre Chokladfabrik i pappret och etsat i skålen. Sånt gillar jag.

Dessutom präglades mycket av mässan av ekologiska produkter. Mina trogna läsare vet att jag inte tror på ekologiskt, utan istället närproducerat och säsongsbetonat. Men ekologiskt säljer. Och ibland undrar man hur långt det kan gå. Skärgårdschokladen var visserligen fantastiskt god och ägaren hur trevlig som helst. Men det är faktiskt väldigt oklart att Skärgårdschokladen tillverkas i Belgien.

Åre Choklad är däremot närproducerat. Iaf om man bor i Sverige.

2 kommentarer:

Betty sa...

sen är det ju närmare till belgiska gränsen än till östersund från Malmö...;)

Elina Jonsson sa...

haha ja jag tankte lite pa geografi nar jag skrev inlagget :) men trodde jag skulle komma undan med sverige!