lördag, september 06, 2008

Lite kallt i Genève


Om Sverige blev en kalldusch efter New York så har jag nog hamnat ur askan i elden. Efter en lätt frostig vecka fångades jag igår upp av en god vän från hösten i New York. Som gapskrattade åt mig och sa att jag i New York träffat den enda trevliga Schweizaren - och det var såklart han. Plus min goda vän JD såklart. Jag var tvungen att le en aning och säga att frosten dessutom är internationell här. Men ikväll blir det drinks med en garanterat trevlig och ursnygg Schweizare.

Kan dessutom meddela att denna vackra sentens pryder en stor affisch på min vägg just nu. När man arbetar på UNHCR får man - något oväntat - gratis posters i receptionen. Så bland alla eländiga båtar och stränder och barn och blickar valde jag denna. Med andra ord så ska jag klara ett frostigt Genève med ett leende.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också upplevt det frostiga Schweiz men i mitt fall var det frostiga Lausanne och inte Genève. Frostigt likväl. När du samlat på dig tillräckligt material hoppas jag på ett långt blogginlägg om detta. :-)

Elina Jonsson sa...

Gårdagskvällen var iaf över all förväntan och alldeles fantastisk så nu känns det lite bättre :) Tur man har sina vänner..! Lovar att keep you tuned på ämnet. Kramen