lördag, februari 09, 2008

Återhämtning skapar nya tidsprioriteringar

Just nu ägnar jag mig helhjärtat åt det fenomen stressforskarna så varmt rekommenderar. Återhämtning. Vilar sover läser surfar. Struntar i att svara i telefon svara på mejl och blogga. I fem dagar har fokus legat på precis ingenting. Oerhört välbehövligt.

Tills jag idag tänkte handla en deo. En avgörande händelse i mitt händelselösa liv. När jag nu väl fick ett mission fokuserade jag totalt. Har dålig erfarenhet av att hitta mina favvomärken i USA så jag visste vad jag hade att vänta. Men förhoppningsfull började jag så smått på Sephora. Ännu en. Fortsatte till Bloomingdales. Snart stod det klart att Hugo Boss inte tillhör de newyorkska favoriterna.

Någon tipsade om bosshuset bland butikerna på 5th. Cyklade - och här kommer det intressanta - från Bloomingdales på Spring street ända till 54e gatan. Det tar kanske typ 20 minuter. Hittar ingen Boss. Upp till Central Park. Ner en bit igen. Letar mig in på nån större butik med en massa märken. Återigen hör jag om Bossbutiken. Tjatar mig till adressen. 5th och 645. 5th och 717. Nada. Förstår inte var de kan ha gömt den. Alla andra finns ju där. Chanel. Louis Vuitton. Ferragamo.

Efter ungefär en halvtimmes letande ger jag upp och cyklar hem. Och inser att jag spenderat totalt nästan två timmar letandes efter en deo. Utan att stressa. Utan att bli irriterad. Utan att byta märke. Och börjar gapskratta. Snacka om prioriteringar i min bubbla av återhämtning. Snart är det dags att börja arbeta igen. Tror det blir på måndag.

Inga kommentarer: