måndag, februari 18, 2008

Lördagsmorgon längs östra floden



I lördags morse var jag så vansinnigt trött på att vara sjuk - en dunderförkylning med sånt där yrselvirus - så jag trotsade mig själv och tog en lugn långpromenad längs East River.

Sen jag var där senast i november har det hänt en hel del. Ytterligare ett par hundra meter har öppnats för allmänheten. Hela södra östra sidan höll på att falla ihop för några år sedan så de senaste två åren har kanten längs East River pålats upp och stenlagts i ett mastodontprojekt. Dessutom finns det belysning och vackra konstverk och en hel massa bänkar. Och lite industri i bakgrunden. Så himla fint.

Det här blir helt klart min löprunda i vår. Dessutom finns det idrottsplaner längs vägen så om man vill springa några extra rundor med vacker utsikt - och grus - är det bara att ta ett par varv därinne på vägen. Helt gratis och öppet.

Inga kommentarer: