måndag, november 05, 2007

Konsumismens mecka

Så var man där igen. In da great Apple store. Åh. Nackdelen är allt folk - occasionally tom kö för att komma in. Och att alla väskor är så FULA. Skärpning Apple. Fördelen är i princip allting annat.

Fingrade på den nya poden med touch screen både länge och väl. Så himla fin verkligen. Men jag är lite tveksam till Safari only - liksom den fantastiskt dåliga kalenderlösningen - read only. Klart man måste kunna skriva i sin kalender. Då är det nästan smartare att köpa en iphone trots att den är unset tjockare - vilket aldrig känns riktigt bra. Iphonen har ju liksom dessutom en telefon.

Fick dessutom lära mig att på iphonen funkar alla mejllösningar utom hotmail. Känns verkligen som en apple-google-konspiration. Hur motvillig jag än är får jag nog byta till gmail. Föredrar helt klart mappar i hotmail framför gmails långa trådar. Men med tanke på hotmails usla service och nada funktioner är det nog dags att ta det stora steget.

Hursomhelst så blev det en G Drive istället för en iOmega. Utslagsfaktorn var - inte helt otippat - utseendet. Samma prestanda men med mycket sleakare utformning. Och jag var såld. Köpte den på golvet med kvitto på mejlen. Mycket apple mycket california style. Mycket nöjd.

Har dessutom spenderat kvällen med Chloé på East Village Cafe. Under lite drygt två timmar har vi skapat mallar för ett gigantiskt InDesign-dokument. Så himla roligt att få dela med sig alla knep och short cuts. Fantastiskt att få göra något där man är riktigt riktigt vass.

Inga kommentarer: