lördag, november 24, 2007

Inte en dag för tidigt


Idag har jag så äntligen gjort det jag borde ha gjort för länge sen. Så många veckor som har gått förlorade på svenska. Så många vänner som förblivit ovetande om mina iakttagelser. Nu finns elina in english.

Fortsätter blogga precis som vanligt på svenska. Mina någorlunda allmängiltiga och-eller internationella inlägg kommer att översättas. Däremot inte de väldigt interna svenska referenserna. Allt som postas på den engelska kommer alltså att postas även här.

Pga tidsbrist kommer elinaelinaelina alltid att prioriteras. Svenska är trots allt alldeles alldeles underbart och alldeles oersättligt. Älskar svenska. Skulle aldrig skriva enbart på engelska. Ibland svårt att föklara detta för icke-svenskar. Men jag vet att ni som läser vet. Man pallar inte engelskan. Helt enkelt.

Inga kommentarer: