söndag, augusti 05, 2007

Träskorna blev oväntat dagens medieälskling

När jag i eftermiddags tittade igenom Sydsvenskan såg jag mastodontreportaget om den nya heta trenden. Spännande. Kittlande. Trenden som slår utomlands men inte i Sverige. Träskotrenden. Exportsiffrorna har uppenbarligen satt igång snacket för Aktuellt 18 hade precis samma Stora Nyhet.


Mina gula sandalträskor fick jag av Elisabeth för lite mer än ett år sen. Alstermo. Längst bak mina klassiska svarta. Och till höger mina favoriter i brun mocka med brunbetsat trä. Båda Skånetoffeln.

Själv har jag haft träskor - tofflor eller tollor - sen jag var liten. Köptes nya varje sommar på Österlen. Liksom nu. Perfekta att festa i - för man blir längre samtidigt som skorna fortfarande är bekväma. Hade ju mina klassiska svarta på min runda i Malmö inatt. Men där var det ingen trend minsann. Många kommentarer och förstulna blickar. Det händer nästan aldrig i Lund. Jag blev till och med erbjuden ett par högklackade skor för att jag skulle känna mig mer bekväm. Men ärligt. Vem känner sig bekväm i ett par högklackade skor mitt på ett housegolv..?

Men åh vad jag blir sugen på målade tofflor när jag ser bilderna i Sydsvenskan. Nästan som ryska sjalar. Blir nog ett par innan jag flyttar till New York. Perfekt till stuprörsjeansen och en vit tee. Less is more.

Inga kommentarer: