lördag, augusti 18, 2007

Det bästa som finns

Förutom såklart att vara hemma på landet - springa - klubba - sova och alla andra underbara saker. Är att åka tåg.

Sitter just nu uppkopplad på ett fantastiskt krispigt svalt X2000 - stambanan genom Sverige - med macen i knät och sätet bredvid tomt. Naturen är så vacker att det gör ont. För varje sjö sprider sig lyckan ända ner i tårna.

Ännu lyckligare är jag för dagens avsaknad av min annars så totala åksjuka. Så samtidigt som jag glider genom bokstavligt världens vackraste landskap sneglar jag på franska amazon. Om någon genom att se mina typ fyra favoritromaner Mästaren och Margarita Fear and Loathing in Las Vegas Idioten och Hippopotamus kan rekommendera en ny fransk författare skulle jag bli evigt tacksam.

Tågresor är annars mitt perfekta tillfälle att lyssna igenom de mer obskyra mapparna i iTunes. Har haft en stund med skön jazz men gick precis över på underbara Molokos The Time is Now. Kan bli en stund med Mei Wenti! också innan jag slocknar den sköna timmen innan Mjölby. Mjölby som fö kan vara bästa väckarklockan nånsin. Perfekta läget att vakna och styra innan avstigning Linköping.

Inga kommentarer: