söndag, april 08, 2007

Veckans ord varje söndagkväll

Som Q skrev jag ett veckomejl om nationen i synnerhet och studentlund i allmänhet. För att folk skulle läsa just mitt veckomejl och - my gosh - inte alla de andra nyhetsbrev som ständigt skickas ut, ville jag skriva något roligt längst ner. Medan jag satt vid mitt skrivbord och tänkte högt satt en av mina utskottschefer i soffan och tittade på mig med allt större ögon. Så bad hon mig helt ärligt om en ordlista - för hon förstod inte vad jag sa. Asså shit vad det slirar nu, greppar inte ett smack. Typ. Jag insåg att hon gett mig lösningen.

Varje söndagkväll skrev jag om ett av alla mina ord. Detta veckans ord blev en succé - som jag tänkte jag skulle återuppta här på min blogg. I början kommer det bli lite reruns från mitt mejl. Men så snart jag fått ordning på bloggen kommer det sprillans nya!

Och för den som anser att mina ord är ovetenskapligt beskrivna, kanske behöver ytterligare förklaring eller bara är alldeles alldeles underbara - feel free att kommentera så mycket ni vill.

Inga kommentarer: