måndag, april 16, 2007

Dagens shopping















Säsongens obligatoriska besök på Löplabbet i Malmö är nu äntligen avklarat. Löplabbet kan vara det bästa. Tog med de gamla slitna och fick en uppgradering av samma sko. Perfekt. Ingen provning, bara skorna i handen och hem igen. Förutom att jag velade hur länge som helst om aerobicsskor i 9 eller 9 1/2. Fortfarande inte bestämt mig - men niorna står i hallen.

Och med ett par sprillans nya turkosa Complete Phasis IV i White/Vivid Blue/Steel Grey finns det inget val. Otroligt vilken känsla. Guldklimparna satt som smäck och säsongens första mil var den lättaste någonsin. Perfekta skorna för den med normala fötter, något höga fotvalv och ett i det närmaste perfekt löpsteg - yes that's me!

3 kommentarer:

Kinna Jonsson sa...

Intressant, mina fötter är också normala med samma typ av löpsteg som du. Bra arvsmassa?

Anonym sa...

Niice :) Löplabbet är fin affär det. Härligt när man hittar den där perfekta dojan. Lyckades faktiskt med konststycket förra gången. Gick in med bestämda steg och sa att jag ska riiiktigt bra skor. Han sa, bryr du dig om priset. Jag sa hell no, ska springa tills jag blir åtminstone 85. Desssa ben ska hålla! Prövade visserligen några andra men gick mycket belåten hem med ett par Asics Kinsei. Shiit så sköna. Men döm av min förvåning när jag några veckor senare läste en recension om dom i Runners World. Haha, hade ingen aning om att snubbarna lagt ner typ 8 år och luftbalongsteknologi på att greja mina dojor. Very coool :) Googla lite på dessa dojor och du kommer att häpna. Men allra häpnast är nog mina tår. PS. Härligt att höra att du också blivit en runner pingland. Grattis och väkommen in i klubben :)

Elina Jonsson sa...

vibban..! stockholm marathon 2008...?
det är du och jag snäckan!!!