torsdag, januari 20, 2011

Energibalans

Tyvärr har jag ett par riktigt feta energitjuvar i min direkta omgivning just nu. Därför fungerar inte min vanliga energibalans. Lite musik bloggy och vänner kompenserar vanligtvis allt hårt arbete och svåra beslut. Men nu måste jag ta till drastiska åtgärder. Så nu har jag färg på allt från pennor till kläder till naglar till ögon. Favvosneakers i rosa blått grönt och gult som gör att man fullständigt fjädrar fram. Poddie fulltankad med peplåtar och toppenfina P1-program. Mackie fulladdad med komedier och lättsamma TV-serier. Inbokade middagar med truly fina vänner. Nolltolerans vad gäller förseningar och dåliga ursäkter.

Tips på vad mer man kan göra..?

4 kommentarer:

Lotta Losten sa...

Det där med kläder brukar funka bra för mig. Klä sig så man blir fantastisk.
Och viss musik kan få mig att skrattgråta. Det måste vara nåt småmäktigt, glatt. Och att tokdansa samtidigt som man gör annat, typ diskar - det gör mig glad!
Och ibland är det enda man behöver en ordentlig fotopromenad. Då får i alla fall jag fokus och blir lycklig av små och stora detaljer omkring mig.

Elina Jonsson sa...

åh dansa är bra..! härligt att du säger det för jag brukar också jazza runt en del hemma :)

och fota förstås. när jag jobbade som allra mest i new york så tog jag ledigt några timmar på helgen - ja jag vet arbetstiderna var galna - och bara fotade med stora kameran. verkligen en lisa för själen.

tack för pepp!

Märtha Jonsson sa...

Jag har skickat ett härligt mail från Jorunn. Läs det och efter det kan Du ta tag i nåt allvarligare.Kram mammama

Elina Jonsson sa...

såg det precis. båda mejlen var lika upplyftande fast på var sitt sätt :) TACK!