tisdag, juni 22, 2010

Ledsamt med felstavningar

Jag vet att ingen tror mig om jag säger det men jag kan räkna på ena handens fingrar antalet gånger som jag har fått mitt namn rättstavat - i hela mitt liv. Men dagens intermezzo slår det mesta.

Skickade in en färdigskriven annonstext till Corren för publicering på familjesidan. Eftersom vi ville ha tydlig information blev det ganska många tecken - och dyrt! - men om Corren tar betalt så får vi leva med det. I eftermiddags fick jag ett mejl att redigeraren hade stuvat om texten för att få ner priset 50 kr. Ommöbleringen innebär att texten inte blir lika tydlig som vi hade tänkt oss - OCH JONSSON MED ETT S.

Så himla ledsen jag blir. Avskyr redigerare och journalister som aldrig tar sig tid att ta reda på fakta. Aldrig. Nu har jag lagt 399 kr för Jonson. Jag hade kunnat betala 500 kr extra bara för att få namnet rättstavat - nu är det fel för ynka 50 kr rabatt. Fullständigt respektlöst. Att sätta in den ursprungliga och korrekta annonsen på torsdag hjälper liksom inte.

Inga kommentarer: