tisdag, december 18, 2007

Bonde i New York

När jag kom hem från reppen ikväll - trött och lite låg med poden på högsta volym - var jag snäll nog att vänta in grannbarnen för att släppa in dem så de slapp ta upp nycklarna. Någonstans svagt bortom Global Deejays hör jag något om en snygg jacka. Hade faktiskt just tänkt att de inte hade ytterkläder på sig så jag vänder mig förvånat om.

Det visar sig att störtsköna hiphopkidsen i femtonårsåldern har uppmärksammat min oljerock. Jag tar av mig lurarna och hör denna klockrena newyorkska. I really love your jacket. Thanks säger jag. Its so cool säger hon. Thanks säger jag. Och så skrattar jag lite och säger its definitely farmers style. Så ler hon stort och säger then thats my style. Farmer style. Sen skrattade vi lite båda två och kom överens om att det lätt var bästa stilen. Så fantastiskt otippat.

Inga kommentarer: