tisdag, september 07, 2010

Disclaimer


Mot bakgrund av den senaste tidens inlägg på bloggy kan man få uppfattningen att denna blogg är partipolitisk. Det är den inte. Bara för att jag själv har en otroligt stark ideologisk övertygelse betyder inte det att jag saknar förståelse eller respekt för någon av annan åsikt. Eller att mina färger alltid glänser vackrast. Däremot skriver jag om politik generellt - allt är politik! - och just nu är partipolitiken naturligt i centrum.

Det som upprör mig med den här valrörelsen är avsaknaden av nytänkande från oppositionen. Att ingen på vänster sida om Alliansen ens försöker förhålla sig till alla förändringar i samhället - hur man behåller välfärd och samtidigt blickar framåt. Noterar även att jag historiskt skrivit betydligt mer positivt om andra färger än vad jag gjort på sistone. Vad beror det på egentligen - saknas det profiler..?

Med detta sagt vill jag gärna höra om begåvade oppositionspolitiker som kan få mina tvivel på skam - liksom alla möjliga andra oliktänkande välbalanserade och kärleksfulla kommentarer.