torsdag, juli 05, 2007

Underbara underbara underbara Babushka

En av mina stora favoriter sen många år tillbaka är underbara Jonny med sitt skräckförtjusande alter ego Babushka.

Minns när jag första gången äntrade scenen på Indigo. Som Madonna skulle jag mima mig igenom Like a Prayer med mina två dansare stadigt bredvid mig. Hur hjärtat stod still sekunderna innan ridån gick upp. Och hur obeskrivligt roligt det var att stå på scen framför 400 personer. Röstande personer. För det var en tävling. Och Jonny aka Babushka & co vann. Stort. Året därpå stod jag och Jonny på scenen samtidigt - tillsammans med Sebastian.

Ikväll var jag på säsongsavslutningen av Cabaret Moulin och nostalgin bara ramlade över mig. Som alltid är jag grymt imponerad av kläderna musiken mimningen dansen och - kanske framförallt - humorn. Att inte bara driva med andra utan också sig själv. Babushka Electra och Vega är tre helt olika personligheter som kompletterar varandra så väl.


Efter en något trevande inledning med amerikanska nationalsången fick New York New York stämningen att lätta. Annars mycket svenskt typ kör inte över igelkotten. Som inte alls är min kopp te. Själv föredrar jag helt klart italoklassikern Boys eller rockiga I Need a Hero.

När så äntligen önskelåten kom - med Sebastian och Louise som dansare - gick det rysningar längs hela ryggraden. Det finns inte mycket som är häftigare än att se en fantastisk dragqueen sjunga en jugoslavisk schlager. Möjligtvis skulle det vara att få stå där själv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

:)......var ju inte så länge sedan vi själv stod o gogo dansade där...när det var fullpackat....som wannabees...

Elina Jonsson sa...

haha den där gogodansen går till historien. särskilt i våra fina de luxe tees :)

Anonym sa...

Babushka rules!

hehe....

Elina Jonsson sa...

jamen att hon GÖR - kolla här hahaha
http://shorl.com/janysaprikydry

ledsen för shorlen - den här kommentaren klarar visst inte riktiga url