tisdag, juli 24, 2007

Morron i Malmö












Trots en härlig natts sömn i min fina DUX-säng med lagom tjockt duntäcke var jag magiskt trött i morse. Men med en stadig frukost och lite rouge på kinderna var jag som en ny människa. I tjock tröja och underbar ipod är det gråa och mulna faktiskt nästan bara mysigt.

Går förbi en bänk där någon med alldeles svarta bara fotsulor försöker hålla sig någorlunda vaken. Den omisskänliga långsamma rörelsen nedåt när hon somnar och sedan rycket när hon vaknar. Förmodligen rädd att bli av med sina påsar.

Jag har inte särskilt bråttom. Gatorna ligger totalt öde - bara någon som stressar till arbetet. I nästa kvarter ligger en Seven Eleven. De hundra metrarna dit funderar jag på vad jag allra helst hade velat ha på min frukostbricka i sängen. Helt klart juice. Nybakat ljust bröd. Krämigt pålägg. Och så färsk frukt såklart. En frukost som visade sig vara precis lika uppskattad på en bänk i centrala Malmö.

Inga kommentarer: