lördag, juli 28, 2007

Terränggående mus


Efter snart tio år med bärbar med platta har jag nu till slut resignerat. I veckan inhandlades en Mighty Mouse. Och tyvärr måste jag erkänna att jag är helt såld. Visst hade jag helst velat ha den i borstat silver - som alla mina andra teknikprylar - men den övertygar tjockt även i vitt.

Trots att vi fortfarande är lite nya för varann är det här helt klart love to last. Sleak som få. Strömlinjeformad och inte en knapp för mycket. Ligger perfekt i handen och följer minsta rörelse. Känns inte längre som nåt nödvändigt externt ont - utan som en del av datorn. En dröm.

Enligt Apple tjugo gånger så känslig som en random mus på marknaden. Vilket gör att man kan använda blandade underlag som sängen eller gräsmattan eller jeansknät. Typ terränggående.

Inga kommentarer: