söndag, juni 05, 2011

Livsval

En UD-anställd berättade en gång för mig med ett stort skratt att enda anledningen att hon hade valt UD var för att hon ville se världen och få betalt på samma gång. Så enkelt. Tänkt mycket på det på sistone. Nyper mig i armen varje dag. Så makalöst spännande saker man får vara med om samtidigt som man utvecklar sig själv i kvadratminut och dessutom får betalt. Väl hemma i Sverige övergår det mitt förstånd att inte alla vill arbeta internationellt i fält. Kanske att syokonsulenterna missat det här yrkesvalet i sina rekommendationer.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag älskar att läsa om dina strapatser och iakttagelser i omvärlden. Din blogg är alltid intressant, men extra spännande när du är utomlands.

Elina Jonsson sa...

åh vad glad jag blir pernilla..! tack!