måndag, juni 20, 2011

Bilder kommer igen


Ibland inser jag en sekund för sent att jag borde tagit en bild. Som idag när två glada pojkar cyklar förbi med en cockerspanielblandras i släptåg. Samtidigt som jag tänker att jag borde ha fotat vänder de båda pojkarna i sann georgisk stil för att ta sig ännu en titt på mig. Så medan de glatt cyklar förbi stirrandes på mig med en cockie i släptåg så fotar jag. Så skrattar vi allihop och så försvinner de bara för att en liten stund senare dyka upp runt nästa gatuhörn - vinkande så de nästan trillar av cykeln. Jag vinkar tillbaka och ser samtidigt hur cockien dyker upp flämtande bakom dem. Som en fars. Kunde inte låta bli att skratta högt. Det är de små sakerna som blir så väldigt roliga här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är livsglädje!!

Anonym sa...

HAHA! Mitt favvo-inlägg! Tänk vad glada småkillarna säkert blev att du fotade dem och bjuckade på ett av dina skratt!
Kram
Linea

Elina Jonsson sa...

åh linea vännen jag hade ingen aning om att du fortfarande läste bloggy..!

två av mina absolut härligaste skratt har jag haft med dig hahaha minns du sista april när vi gick oändligt långsamt mellan stadsparken och caroline och ropade tommie!! eller när vi gick till mcdonalds och du och mitt kap citerade hela aladdin - eller var det sjöjungfrun..? underbara tider..!

hoppas allt är väl så får vi höras mer över face framöver. stor kram så länge!

Elina Jonsson sa...

gustaf - livsglädje indeed..!