söndag, juni 07, 2009

Den ständiga jakten på lycka

Går inte så bra för mig. Äntligen har jag fått ett förstahandskontrakt på en studio i Alphabet City. Alltså inget överhängande hot om att flytta ingen morgonkö till duschen inga städscheman inga cykeltimmar till reppen. Men. Tillbaka på ruta ett ändå. För jag har inget internet. Bah!

Ibland kan jag tjuva aningen på grannens olåsta nät och iaf läsa nyheterna - men det handlar om minutrar per dag. Att blogga är alltså inte att tänka på - än mindre streama TV-serier eller svt play.

Så nu börjar återigen den långa vandringen från att fråga grannar till att leta dongel till abbonemang utan social security. Oöverstigligt.

2 kommentarer:

linda sa...

ha jag har inte heller internet. hade ingen aning att delhi o new york hade så många likheter. här är problemet brist på modem, "du vet, efterfrågan är väldigt stor i indien". jaha?

Elina Jonsson sa...

missförstå mig rätt jag trivs fint i new york men det är ett utvecklingsland på så många sätt. så mycket som är så byråkratiskt som inte funkar som helt enkelt inte finns. och så alla dessa sopor råttor värme uteliggare. nåväl. dusch finns iaf :)