onsdag, augusti 06, 2008

Tillbaka på Arlanda

Efter fem dagar med jetlag kattungar grässklippning trädsågning och ett rejält oväder med tillhörande köldchock så är det nu dags att resa igen. En av mina allra äldsta vänner gifter sig i Sala Rossa i Palazzo Vecchio på lördag. Med andra ord blir det ett kärt återseende för mig. Bodde i Florens för sju år sen och har inte varit där sen dess. Stannar till på tisdag så det blir tillfälle för såväl fotande som bloggande.

Dessutom blir det varmt som hemma i New York så mina nykemade sommarklänningar är smidigt packade i liten kabinväska. Plus mina superfina tofflor från China Town. Åh.

Intressant aspekt på det hela är att flyget går 07.00 på morgonen och inte ett tåg är i närheten av Arlanda före 08.00. Alltså började i förrgår en intressant rekning av hotell i området. Coolast by far och mitt förstahandsval om det inte varit fullbokat är Rest and Fly. När jag gick förbi för en stund sen såg jag en inbjudande reception.

Valet stod mellan Arlanda hotellby och Ibis Hotel Arlanda och det blev det sistnämnda. Fantastiskt fin service att de hämtar på Arlanda 2 km från hotellet men gud vad märkligt att trådlöst inte ingår i priset. Ärligt. Arlanda Hotellby kostar 695 med internet transport och frukost included. På Ibis blir det 600 plus frukost 70 kr och internet 60-120 kr. Trådlöst är en relativt billig service trots allt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elina!

När du är innne i Florens måste du ta en kaffe och kanske en sötsak på Cantinetta di Verrazzanno, fantastiskt!
//jOnas.
http://www.verrazzano.com/en/index.php?c=cantinettafirenze

Carina De Soleil sa...

En blogg till dig..

http://www.djjhouseoforientalmusic.blogspot.com/

Elina Jonsson sa...

jOnas - åh hade ingen aning om att du är fiorentinare :) supertack för tipset. ser himla mysigt ut. ser att det ligger en timme ut från stan - så det borde bli en lagom utfykt på måndag. uppdatering följer..!

carina carina - du vet väl att alla söta i italien heter carina :) när jag klickade på länken stod det from russia with love. kan inte bli bättre :) supertack..!

Elina Jonsson sa...

nu såg jag karleusa - queen of plastic. alltså kunde det bli bättre. hahaha.