måndag, oktober 29, 2007

Solig lördag

Som trogna läsare förmodligen redan listat ut så bloggar jag ibland med viss fördröjning. Om min vår i Lund var hektisk - med fyrtio poäng juridik nationsliv IT-knäck bok fest fest och fest - så är det här om möjligt en resa värre. Samtidigt som FN är fantastiskt lärorikt och staden underbart välkomnande - lever jag i en konstant overload.

Därför är det så skönt när man kan spendera en hel lång härlig lördag planlöst strosande med en bildad intressant skön underhållande likasinnad. Förra lördagen tillbringades med Jonatan.
Dagen inleddes - som sig bör - med en klassisk New York brunch i mina östra kvarter. Mimosa eller Bloody Mary comes with the concept. Till det en burgare wrap scrambled eggs eller sallad. Saknar ibland brunchbufféerna hemma - men har gott hopp om att finna en innan jul. Notera särskilt den alldeles underbara blommiga vaxduken. Åh. Jag vill också ha..!

Sakta drog vi oss västerut bort mot shoppingstråken. Kryssandes mellan Marc Jacobs-butikerna noterade vi denna omänskliga kö till Magnolia Bakery. Själva ingången är en bit runt hörnet längst till höger i bild. Trots viss craving för cup cakes fortsatte vi lugnt vidare.

Ett pitstop lägligt på Bleecker's Street. En ljummen härlig dag med barfönstren vidöppna ut mot gatan och en alldeles bedårande utsikt. Eller vad sägs om Bleecker Bob's Records.

Lite pynt utanför toaletten är aldrig fel. Påminns både om favvoStortorget och Moderna muséet i Wien. Foton planscher vinyler flajjor på väggarna är ren och skär kärlek för mig.

Med förnyad energi gick vi vidare till Washington Square för att se om det fanns några sköna happenings. Brassbandet var helt klart out of the ordinary. Lägg särskilt märke till kombinationen svarta kavajer och baggyjeans. Hur coola som helst. Och blåsorkester som är så magiskt nördigt. Har själv spenderat otroliga sex år i blåsorkester. Haha. Så här sköna lyckades vi aldrig vara.

Gick vidare till en mer gymnastisk show. Tre rödklädda duktigt underhållande dansare värmer upp både sig själva och publiken - när en liten knatte glider in och frågar om han får vara med. Jag är fortfarande ärligt övertygad om att det var spontant och inte en del av showen. Kolla vilken stil. Rythm.






















Därefter lyckades jag ta dagens pressbild helt klart. Killen har precis hoppat upp och satt sig hos mamma när han får en femma. Mammans stolthet går inte att ta miste på. Åh vad mitt hjärta smälte.

Så vidare norrut för en värdig avslutning med te och lemon slice på Starbucks vid Union Square. Faktiskt min premiär på Starbucks. Stort.

Gårdagens långlördag presenteras med text och bild imorgon. En i många avseenden annorlunda och oväntad lördag. Så stanna tuned.

Inga kommentarer: