söndag, maj 06, 2007

Underbara fakultetsambassadörerna

Så var man där igen. Terminens FA-sittning blev som vanligt en mycket minnesvärd kväll. Alltid lika roligt att få festa loss med öppensinnade, glada och karismatiska ambassadörer. Och väldigt givande att prata lite högstadie- och gymnasietaktik. Vad ska man egentligen göra för att få kidsen att lyssna en HEL lektion...?

Men inte nog med det. Förutom en fantastisk placering och underbar stämning lyckades jag nämligen pricka in veckans andra spontantal..! För den som minns min något tveksamma presentation av Pekkas klädsel på första maj - kan jag säga att det här var i en annan liga.

Mot slutet av sittningen gick nämligen kvällens skönaste bekantskap, Rasmus, och jag upp på scenen för att hålla tal till födelsedagsbarnet Karin. Medan jag inlevelsefullt berättade om mina och Kakans somrar hemma på Klefstad, beskrev Rasmus drömmande deras första kyss. Jodå. Flera av Kakans vänner tyckte det var lite märkligt att de aldrig hört smeknamnet Kakan eller om gården i Östergötland. Eller en dramatisk blond kusin eller supersöt Rasmus. Men ändå trodde de på oss. Och det är nu man inser vad fyra års juridikstudier innebär...

Foton finns givetvis på Facebook - så Faria & co - nu får ni sajna in!

Inga kommentarer: