tisdag, september 29, 2009

Samkväm i Williamsburg

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Now we're talking, fotomässigt! Mycket bra bild.

Elina Jonsson sa...

tack..! själv är jag mycket förtjust i trippeln - händerna folket och så ljuskällan uppe till vänster. tänk att allt började med en liten canon..

minns hur jag frågade om den-där-kameran-som-gör-alla-så-snygga. haha. nu finns det inga gränser längre :)

Pernilla sa...

Jag har haft perioder då jag inte gjort annat än att fotografera för att sen redigera i Photoshop. Det är kul när man kommer igång. Jag får tipsa fröken om att regga sig på www.flickr.com och lägga upp sina bilder där. Där kan man få feedback på sitt fotograferande genom att lägga upp sina bilder i vissa grupper, m.m.

Blir nog en systemkamera för mig nu i höst också.

Pernilla sa...

PS: Instämmer i att kombinationen av de tre elementen gjorde hela kompositionen. Utan ljuskällan hade det inte varit lika intressant. Att leka med skärpedjup för att skapa intressanta ljusfenomen i bilden är fantastiskt roligt!

Elina Jonsson sa...

ah flickr har jag sen länge. men inte överförtjust direkt. alldeles för många steg och olika menyer.

visst kan det vara roligt att shoppa men för mig handlar det mest om att redigera andras foton - typ för kokböckerna. själv vill jag helst fota det perfekta fotot från början :)

dessutom har jag ingen tid över. antalet arbetstimmar tangerar timmarna som Q så du kan ju bara ana.. hinner precis äta och sova men knappt ens det.

skärpedjup är det nya svarta :) härligt att dela intresset..!!