tisdag, september 29, 2009

Bildtfrälst igen

När jag växte upp var Bildt så självklar. Skön attityd och svar på tal. Bildt och Schyman var mina politiska förebilder. När jag var praktikant på reppen så rasade min politiska världsbild. Framför mig såg jag en arrogant och sönderrest utrikesminister lätt nonchalant mot personalen.

Efter denna ministervecka har jag fått en helt annan bild. En beläst nörd med en stab av unga sköna rådgivare. Gårdagens 45 minuter med Bildt flödade av humor och i ett halsbrytande tempo avhandlades EU Afrika Asien Amerika miljö nedrustning och personalfrågor. Alltsammans i föredömlig politisk balans. Inspirerande är förnamnet.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Personalfrågor? En sensation! Besökte han månne GK också?

Elina Jonsson sa...

om inte muhammed kan ta sig till berget så.. gk kom till reppens morgonmöte. allt gick fint.