söndag, augusti 07, 2011

Läst och oläst

Sen jag kom hem har jag läst ut boken om Kaukasus samt Ali och Nino. Stretar motvilligt igenom Essays in Love av Alain de Botton och känner mig ytterst desillusionerad. Snart väntar elfte och tolfte kapitlen i Robert Fisks tegelsten The Great War for Civilization. Böcker för återresan är Chasing the Flame som jag läst halva och så Flyga drake och Tusen strålande solar. Läst lite väl mycket på engelska på sistone så det ska bli skönt med två böcker på svenska - även att jag förstås borde läsa dem på originalspråk eftersom det är engelska.

Bubblare är Max Engman Ett långt farväl om Sverige Finland och Ryssland 1809 men den är rysligt tung så jag tror inte den klarar kvalet. Väl hemma i Zugdidi väntar sen ytterligare två böcker om Kaukasus - båda inhandlade på plats i Prospero's. Liksom förstås Анна Каренина.

Inga kommentarer: