torsdag, april 17, 2008

elina elina elina fyller ett

Åh jag hade alldeles för mycket att göra förra veckan. Och glömde helt bort att fira min födelsedag. Mina darrande första inlägg för ett år sen handlade om LHC och Malmö vårbal. Minns hur förra våren från just vårbalen ända fram till Carolines och Carolines examensfest var ett enda stort lyckorus. Galna fester varvades med mingliga timmar på Eden. All in. Fyrtio poäng juridik och fest varje helg.


Blir så nostalgisk. Samtidigt som jag tänker på allt jag har hunnit med på bara ett enda år. Malmö vårbal såklart men också en - snart två - böcker, oväntade möten, fifteen minutes of fame i svts morronsoffa, FN i New York, lantliga vistelser hemma på klefstad och min nuvarande mischmasch med Huffy i favvostaden.

Hela vägen så har en trogen skara olyckskorpar följt min utveckling. Ständigt upplyser de mig om att min blogg kommer att sänka min trovärdighet, skada min karriär och orsaka en diger vänflykt. Dessa ivriga kverulanter har fått mig att fundera mycket över mitt bloggande. Vad som är personligt och underhållande - och vad som istället är privat och utlämnande. Om mitt skrivande fyller någon funktion - mer än att hålla mitt ständigt degenererade minne googlebart. På så vis har pessimisterna varit väldigt nyttiga för bloggen.

Samtidigt har en lika trogen fanskara sällat sig till bloggen. Till min förvåning har de mest oväntade läsare reagerat på de mest oväntade inlägg. En viss R svarar dessutom alltid positivt om jag får en negativ kommentar - I love you for that. Lyckliga läsare har känt igen sig och skrattat och satt upp mina inlägg på kylskåpet. Andra har börjat blogga, fota eller tagit till sig av idéer. Oändligt många har messat mejlat msnat skypat och droppat komplimanger. Visserligen hade jag bloggat även utan min fanskara - just för jag älskar att skriva - men det är ni supersöta läsare som gör det så väldigt väldigt värt det.

Själv är jag lyckligare än någonsin som ständigt får skriva om allt som faller mig in. Och fota. För det senaste halvåret har jag börjat fota på riktigt. Vilket kommer att synas allt tydligare på strolling new york - mitt nya projekt. Men nu ser jag mest fram emot ännu ett år med ytterligare 360 inlägg och lika många söta läsare. Kärlek.

4 kommentarer:

Anonym sa...

HA det var en bra fest! ganska grym faktiskt, särskilt kul att så många fortf. refererar till den! ser framemot en lika underhållande examensfest (eller kanske 30 års fest med bussguide?!) Kram Caroline

Elina Jonsson sa...

ja den var verkligen grym..! de röda skorna, raggningsrepliken "när du försvann blev jag bara halv" på tengan, samt den lilla sjöjungfrun på macdonalds - har ju helt klart gått till historien. haha. du och jag och fest brukar ju iofs sluta väldigt lyckligt :) någon som minns de gula käglorna på malmös beach...?

btw har jag fortfarande en bussguide..?

Anonym sa...

jobbar redan på lite adekvata busslekar... och käglan har fått följa med till Malmö och bor nu i min källare, haha!

Elina Jonsson sa...

åh kanske dags att låta käglan komma till sin fulla rätt vid öppna spisen..? i hängmattan..?

adekvata - och gärna akademiska - busslekar låter mycket nice. mao måste jag snart ta mig samman och bestämma mig...