söndag, april 08, 2007

LHC vann...!

Helt underbart verkligen. LHC slog MODO med 2-1.






Vanligtvis kan man frossa i sportsvenskans alla uttryck, men dagens skörd var mager. Kommentatorna naglade iaf spelets kärna: "Linköping är de minst utvisade i slutspelet - två minuter kortare än MODO - så Linköping är snälla". Åh det är klart - god och glad kexchoklad. Hur kan Cloettasponsrade spelare vara annat än snälla..?

Det allra allra bästa med LHC i slutspel är att svenska folket äntligen får höra oiktit häli öschötska en stunn - i oikstevi o allt. Och kommer att inse att östgötskan ÄR Sveriges i särklass sexigaste dialekt.

Mamma och pappa satt i vippen under matchen så om ett telefonsamtal så blir det snart en liten uppdatering här. Stanna tuned!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo då mamma och jag var på matchen
och åt en bit mat på utsiktsbaren före matchen. Fullsatt 8500 personer hejade på LHC. De måste spela bättre nästa gång. Kanske blir det en hemmamatch till lördagen den 14 april. Nästa i Ö-vik på tisdag och torsdag. Kram från oss båda.

Anonym sa...

Sexigaste :o Jo jag tackar. 'Dä finns bare en diialekt som e fulere än skånskan', sa dom till mig när jag flyttade till Gusum, 'å dä ä öschötskan':)Fast hellre en redig dialekt än denna lama uppländska jag omringas av idag. Men nog håller jag på riiiktig skånska om det ska va ;)

Elinas blog is da shit man :)

Elina Jonsson sa...

åååh vibeke - din östgötska är ju alldeles alldeles underbar..!

dessutom är jag lite avundsjuk på att du är tvåspråkig.... för skånskan finns väl kvar? skånskan är lätt den ANDRA sexigaste ;)