onsdag, april 23, 2008

Reine Brynolfsson är Stieg Larsson

Nu känns det alldeles overkligt, men när jag var liten tittade jag på Black Jack på Folkets hus i Ringstorp. Hårda trästolar och paus när filmrullen skulle bytas. Minns hur jag och Cattis förväntansfullt tuggade i oss Black Jack och Top Gun och en himla massa andra 80-90-talsfilmer. Åldersgränsen känns något oklar när jag tänker efter.

Ända sedan den kvällen så har jag varit så oerhört fascinerad av Reine Brynolfsson. En favorit som aldrig gjort mig besviken. För första gången i mitt liv lyssnar jag nu på talbok - ja förutom Godnatt Mister Tom som gick på radion när jag var liten - och är helt såld. Var lite orolig att Reines röst helt skulle ta över romanen - men nu känns det som att romanen får en extra dimension med denna briljanta berättarröst. Rekommenderar lyssningen varmt.

Inga kommentarer: