fredag, maj 08, 2009

Strateg och icke-ismare

Min fina vän Alice intervjuades för Sydsvenskan i söndags. Drömde om en karriär som diplomat känns med tanke på unga 25 år och en redan lysande karriär aningen missvisande. Särskilt någon som definitivt inte lämnar något åt slumpen. Med otrolig energi och ständiga inlägg.

Trots ett gemensamt lundaförflutet lärde vi känna varandra först på Centrum för rättvisa där alla deltagare var starka individer med tydliga - och ofta diametralt olika - åsikter. Vad som fascinerade mig var att lika intensiva som alla var under seminarierna - lika vänliga och nyfikna var alla under middagen på kvällen. Härligt med vänner som vågar sticka ut hakan och synas och som samtidigt är så genomsympatiska.

Med reservation för En plats i himlen.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Hej Elina!

Även för mig var det där internatet en härlig upplevelse, särskilt efter fyra år av seminarier och föreläsningar på Stockholms uni, där TYSTNAD bland studenterna (av rädsla för att svara fel eller av rent ointresse) snarare var regel än undantag.

Passar på att tacka dig för din fina blogg också - jag kikar in lite då och då och lämnar den alltid på något vis inspirerad.

/Linnea som också var på CFR:s internat för snart två år sedan

Elina Jonsson sa...

härligt att höra av dig linnea och vad glad jag blir att du fortfarande läser bloggy..!

märkligt nog känns det nästan som igår vi diskuterade oss igenom alla de där rättigheterna. vilken boost det var. inser verkligen vilken nytta jag haft av seminariet i efterhand. att kunna diskutera och ifrågasätta utan att för den skull försöka övertyga. och vilken härlig kull vi var :)