torsdag, augusti 23, 2007

A fat cat på Lidingö

Befinner mig just nu på Centrum för Rättvisas sommarinternat på Lidingö. Superhärligt att ohämmat få diskutera rättighetsfrågor tjugofyrasju. Med uppmärksammade fall som Uppsalakvoteringen Karlstadkvoteringen och salladsbaren har Centrum för Rättvisa på bara några år skapat ett nytt forum för en väldigt saknad rättighetsdebatt. Bland annat erbjuds varje sommar ett fyra dagar långt seminarie för just juriststudenter. Äntligen någon som förstår vårt värde gotta say..!

Redan i midsomras fick vi inläsningsmaterial hemskickat. En mycket pedagogisk samling artiklar - de flesta skrivna av föredragshållarna själva - som definitivt gett en bra grund för diskussion. Med en utpräglat nyfiken läggning älskar jag att kunna fråga författaren själv om varför han eller hon har formulerat sig just på det viset. Eller hur en fortsättning av artikeln skulle kunna se ut. IRL liksom. Så just nu känner jag mig som en riktigt bortskämd fat cat som bara frossar.

Baksidan är given. Kan inte sitta uppkopplad dygnet runt som vanligt. Haha. Därför kommer mina iakttagelser med en viss fördröjning. Men de tål att väntas på så stanna tuned.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som att du har ett par underbara dagar framför dig. Njut och diskutera en massa! Det är inte utan att man längtar lite bort från datorn...

Elina Jonsson sa...

haha gissa vem som instantly ordnade med trådlöst och stassade upp det portabla kontoret. ofattbart att jag inte har uppkoppling via mobilen. prio ett helt klart.