fredag, maj 29, 2009

Min arbetsdag


Ett oändligt antal gånger har jag tänkt att jag borde ha den återkommande rubriken Min arbetsdag. Som när jag i Genève började dagen med bokformgivning för att sedan lyssna till G77s inlägg i MR-rådet för att sedan skriva mitt projekt för att sedan drinka på sjunde våningen för att sedan stassa om till DJ-kneget.

Eller när jag i Georgien började dagen med bokformgivning för att sedan sitta på möte med samtliga fältorganisationer för att sedan åka FN-jeep genom sönderbrutna vägar för att intervjua de fattigaste internflyktingarna för att avrapportera till kollegorna på kontoret för att till sist åka Mercedes med mina tokrika kollegor till Tbilisi för möte.

Som Qurator lärde jag mig att klara 08.00-01.00 utan ombyte och utan huvudvärkstabletter. Lagom bekvämt lagom elegant lagom snyggt. Inga smycken. Alltid matpauser. Alltid tandborste. Arbetet varierade från morgonmöte till expenservice till banklunch till teknikarbete till tjänstemannahäng till representationsdrink.

I Georgien lärde jag mig dessutom vikten av fickor. En ficka för passet en för ficklampan en för anteckningsblocket och givetvis en för snacks. Visste aldrig var man skulle stranda någonstans.

Men tyvärr har jag inte bloggat så mycket om mina arbetsdagar. Så nu känns de förfärligt avlägsna. Även att min nuvarande vardag på många sätt är väldigt spännande är den helt klart mer strömlinjeformad.

8 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag skymtar en dörr i bakgrunden, men jag ser ingen dörr. Har du en dörr eller är du inte tillräckligt högt upp i hierarkin än? :-D

Pernilla sa...

.."skymtar en dörrÖPPNING" skulle det stå.

Elina Jonsson sa...

tssss försöker du avkräva mig statshemligheter..?!

Pernilla sa...

Oj oj. Hade ingen aning om att förekomsten av kontorsdörr räknades som statshemlighet....! ;-)

linda sa...

två datorer. inte illa!

Elina Jonsson sa...

som macare finns det ingen möjlighet att arbeta enbart på PC. mina 20 % är alltför dyrbara..!

Elina Jonsson sa...

ALLT inom UDs dörrar - obs vitsen - är statshemligheter..!

Pernilla sa...

Haha! Vitsen much appreciated.