onsdag, januari 14, 2009

Exkursion


Idag var jag ute i byarna för att identifiera vilka bybor som är mest utsatta och i störst behov av hjälp. Längs alla sönderbombade och nedbrända hus och fattiga människor reste sig dessa vackra snöklädda berg mot en klarblå himmel. Kontrasten går knappt att beskriva i ord. Dagen idag har gjort ett oerhört starkt intryck på mig men måste tyvärr lämna skrivandet till imorgon. Mitt kontor är nämligen även min chefs sovrum så det är dags för mig att diskret packa ihop för dagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elina,

står på Formex och din syster och mamma är här. Passade på att kolla in din blogg. Verkar vara ett spännande och farligt uppdrag du är på. Hoppas allt går bra. Ha det så bra.
Martin ScandChoco

Elina Jonsson sa...

åh önskar jag kunnat vara på två ställen samtidigt..! står ni nära varandra i år igen..?

mitt uppdrag är inte så farligt som det kanske verkar - och skulle det blir farligt så vidtar FN säkerhetsåtgärder - men det är oerhört spännande och intressant. verkligen glad att jag är här!

sköt om dig och lycka till på mässan nu!