onsdag, januari 07, 2009

Bokaffär med café och trådlöst


Om man som jag glömt köpa ett ryskt ficklexikon - eller kanske vill slå till på en georgisk parlör - kan jag rekommendera Prospero's Books i centrala Tbilisi. Inte det billigaste stället i stan men fantastiskt trevlig personal och ett västerländskt utbud. Dessutom ett mysigt café.

Tyvärr är internetuppkopplingen inte trådlös utan via kabel. Och 4 Lari i timmen känns väl dyrt med tanke på att det finns gratis i andra änden av stan. Men när jag slog mig ner för att arbeta i Word plingade min lilla notifier till ändå. Insåg snart att jag ovetande använde antingen deras egna wifi eller grannens wifi. Så inofficiellt trådlöst mao.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh.. Jag har åkt snålskjuts på grannens (okänt vilken) trådlösa i tre dagar nu. Råkade köpa fel slags router så eget trådlöst existerar ännu inte. Kabel är ju bara såå 2003. ;-)

Elina Jonsson sa...

ja du ser först valde jag ju hellre utan internet än med kabel :)