tisdag, juli 01, 2008

Tolv timmars hemlängtan


Idag har jag haft en dålig invandrardag. Förstått inget och känt mig helt utanför. Fastnade i nån slags self-service på Key Food - där man inte fick ha sin egen tygväska utan måste använda plastpåsarna - annars skar en digital Disneyröst genom affären The Swede over here is sooo stupid - she doesn't even put her grocery in a bag. Gosh. Saknar saknar saknar systembolaget ica apoteket cykelbanor så jag dör. Den här staden är fantastisk för strolling men helt omöjlig för att planera och genomföra något så enkelt som ett födelsedagskalas. Bah.

Dessutom väste en illasinnad människa med ondskefull röst turist i mitt öra när jag fotade tidigare idag. Bah.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vännen!
Stackars illasinnade person som antagligen var omedvetet avudsjuk för att han (min spontana reaktion antar att det var en illasinnad han) inte kan vara en världsmedborgare utan bara en New York-bo o efter vad jag förstått av New York så är han inte ens en äkta New York bo. Bort, bort förtjänar egentligen inte ens en kommentar ett sådant ynkligt beteende.

Du är ju Elina!

PUSS

Elina Jonsson sa...

haha ja det var såklart en han :) och nej han var inte tvättäkta new yorker. två rätt av två möjliga..!

faktiskt så hade jag ett annat fototillfälle igår. skulle ta ett kort på maritime building när en man gick förbi och sa cheese - när jag vände mig om blinkade han och log. haha. han var new yorker. så ja. som i sthlm - de inflyttade är lite snåla med leendena..

et oui elina c'est moi :)